حسابراه

سایت حاضر در مورد حرفه حسابداری و زیر مجموعه های آن فعالیت دارد

حسابراه

سایت حاضر در مورد حرفه حسابداری و زیر مجموعه های آن فعالیت دارد

گمرک و مالیات در خرید اینترنتی خارجی

پنجشنبه, ۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۱:۲۶ ب.ظ

شما علاقه به تهیه کالایی از یک سایت خارجی دارید پس می بایست برای انجام پرداخت و ارسال آن به ایران از روشی استفاده نمایید. (برای انجام خرید از یک سایت خارجی می توانید مقاله خرید از سایت های خارجی را مطالعه نمایید)  با توجه به اینکه بسیاری از سایت های آمریکایی ارسال به ایران ندارند، شما مجبور هستید در هنگام خرید، آدرس یک دوست یا فامیل خود را که در خارج از کشور زندگی می کند را برای دریافت کالا ذکر نمایید تا آن شخص، آن کالا را یا زمان ورود خود به ایران ( بار مسافری ) یا بوسیله پست بدست شما برساند. (شما می توانید اطلاعات مفید برای پست کالا از خارج کشور را در مقاله “پست های بین المللی بیابید.) حال با توجه به روشی که برای دریافت کالا انتخاب می کنید، شما هزینه های دیگری علاوه بر هزینه حمل و نقل کالا متقبل خواهید شد که در ادامه همه آنها را برای شما تشریح خواهیم کرد.

مالیات خرید از آمریکا

باتوجه به اینکه مقصد اولیه ارسال کالا، مرجعی برای محاسبه مالیات می باشد، در بسیاری از سایت ها تا قبل از پرداخت وجه، میزان دقیق مالیات مشخص نمی باشد. اما مطمئن باشید که مبلغ نهایی وجهی که از کارت اعتباری شما کاسته خواهد شد و نیز ریز محاسبات آن قبل از انجام پرداخت به صورت دقیق به شما نشان شده و مبلغ نامشخصی از کارت شما کاسته نخواهد شد. به طور کلی سعی نمایید تا در خرید های خود از سایت های بزرگ و معتبر استفاده نمایید. (لیست این سایت ها را در مفالات فروشگاه های اینترنتی بزرگ و نیز خرید براساس نوع کالا بیابید.) در صورتیکه از سایتی که قبلا سابقه خرید نداشته اید استفاده می نمایید برای اطمینان از اعتبار سایت خرید، میتوانید مقاله اعتماد به سایت های خارجی را مطالعه نمایید.

حال با دو حالت مواجه می شویم:

الف ) دوست شما در خارج از آمریکا زندگی می کند.

توجه داشته باشید که مالیات خرید فقط برای مقاصد داخلی آمریکا می باشد و در این حالت عملاً مالیات خرید از شما اخذ نخواهد شد.

تنها هزینه اضافی پرداختی شما در این حالت هزینه پستی خواهد بود که با توجه به فاصله مقصد، نوع پست و وزن جنس می تواند بسیار چشمگیر نیز باشد.

ب ) دوست شما در آمریکا زندگی می کند.

در 21 ایالت آمریکا هنگام ورود یک کالا به آنها، مالیات اخذ خواهد شد که در زیر لیست آنها ذکر شده است. در صورتی که دوست یا فامیل شما در یکی از این ایالت ها زندگی می کند در نظر داشته باشید چیزی حدود ۷ ٪ باید بعنوان مالیات پرداخت کنید که این هزینه هنگام خرید بصورت اتوماتیک برای شما محاسبه و هنگام تسویه حساب با سایت به شما نشان داده خواهد شد و شما می بایست آن را پرداخت نمایید. البته این امکان هم وجود دارد که وب سایت مورد نظر شما براساس سیاست جذب مشتری این مالیات را خود پرداخت کند و به شما اعلام کند که مالیاتی از شما اخذ نخواهد شد.

به هر حال توجه فرمایید در صورتیکه امکان ارسال کالا به چند ایالت را دارید برای اجتناب از پرداخت مالیات گزینه مناسب یکی از 31 ایالتی می باشد که از آنها مالیات اخذ نخواهد شد. شما همچنین می توانید قوانین مختصر مالیات خرید از امریکا در اینجا بیابید.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۵/۰۱
فرهاد جعفری

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">